راهنمای نحوه ثبت نام سامانه میخک
برای ثبت نام در سامانه میخک:
ابتدا آدرس سایت میخک (mikhak.mfa.gov.ir) را وارد کنید.
وارد بخش ثبت نام شوید.
سپس کد ملی و آدرس ایمیلتان را وارد کنید و وارد قسمت پروفایل شوید.
در قسمت بعد باید اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی، کشور محل تولد و محل صدور شناسنامه، شغل، تحصیلات و نام پدر را وارد کنید.
بعد از تائید باید اطلاعات محل سکونت فعلی خود مانند کشور، شهر، آدرس و کد پستی را وارد سیستم کنید.
اطلاعات مربوط به اقامت خود را مانند نوع اقامت، کشور اقامت و تاریخ آن را تکمیل کنید.
همچنین راههای ارتباطی مانند تلفن تماس ثابت، همراه و ایمیلتان را وارد سیستم کنید.
در این مرحله پیش نمایشی از اطلاعاتی که وارد کردید را مشاهده میکنید. بهتر است به صورت دقیق بررسیشان کرده و اطلاعات را به تائید برسانید.
ثبت وکالت نامه در سامانه میخک
بعد از انجام مراحل ثبت نام سامانه میخک میتوانید اموری که قصد انجامش دارید را انتخاب کنید. در این قسمت ما ثبت وکالت نامه در سامانه میخک را توضیح میدهیم.
برای اینکار وقتی ثبت نام شما به صورت کامل انجام شد میتوانید گزینه ثبت وکالت نامه یا تصدیق امضا را انتخاب کنید.
بعد نوع وکالت نامه را باید وارد کنید که بعد از انتخاب هر کدام متن مربوط به وکالت نامه با شرح اختیارات وکیل را برایتان نمایش میدهد.
برای مثال وکالت نامه ازدواج با موکل مرد یا زن، وکالتنامه امور اداری یا اقامه دعوی برخی از مواردی است که می توانید انتخاب کنید.
حال برای قسمت نمایندگی باید جایی را که میخواهید برای تائید وکالتنامه مراجعه کنید را وارد کنید(توجه داشته باشید ک باید یکی از نمایندگیهای مورد تائید جمهوری اسلامی ایران باشد).
در این قسمت با دقت زیاد متن وکالتنامه را مطالعه کنید و حدود اختیارات را به صورت دقیق مشخص کنید.
میتوان از متن پیش فرض خود سامانه استفاده کرد یا با اطلاعات شخصی خود کادر را پرکرد.
به کمک سامانه میخک چه اموری را می توان انجام داد؟
انجام امور سجلی مانند درخواست شناسنامه، ثبت ازدواج و طلاق، دریافت گواهی ولادت، دریافت گواهی عدم سوءپیشینه و تائید و ترجمه گواهی فوت را انجام داد.
میتوان امور مربوط به گذرنامه مانند دریافت برگه عبور، گذرنامه و خروج دانشجو را درخواست داشت. فقط باید توجه داشته باشید برای انجام امور مربوط به گذرنامه باید کشور محل سکونتتان تغییر کرده باشد، اسم شناسنامهی ایرانیتان را تغییر داده باشید، صفحات گذرنامهتان پر شده باشد یا اعتبار گذرنامهتان تمام شده باشد.
برای انجام امور دانشجویی خود مانند درخواست پرونده تحصیلی یا تائید مدارک میتوانید از طریق سامانه میخک اقدام کنید.
همینطور از طریق سامانه میخک میتوانید برای تنظیم و تائید انواع وکالتنامه در تمامی امور اقدام کنید.
در صورتی که برای انجام هر یک از امور سامانه میخک به راهنمایی نیاز دارید، با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه میخک
برای ثبت نام در سایت میخک مدارک زیر نیاز است:
اسکن از صفحه اول گذرنامهای که اعتبار دارد.
اسکن از مهر آخرین خروجی که در گذرنامه ثبت شده.
ویزا و مدارک اقامت قانونی
کارت ملی
عکس پرسنلی و تمام رخ
صفحه ثبت نام سامانه میخک
دریافت کد رهگیری
بعد از ثبت نام در سامانه میخک در این قسمت باید رسید یا کد رهگیری را به آدرس نمایندگی کنسولگری ببرید و بعد از تائید میتوانید برگه تائید شده با مهر برجسته را دریافت کنید.
در صورت نیاز برگه کپی برابر اصل شده وکالت نامهتان به شهر یا کشور انتخابی به دست وکیل یا شخصی که در سامانه مشخص کردید ارسال میشود.
برای گرفتن کد رهگیری از سامانه میخک پیشنهاد میکنیم مقاله راهنمای دریافت کد رهگیری از سامانه میخک را مطالعه کنید.
دیدگاه خود را بنویسید